Kärsimykset joita Kuha. on aiheuttanut

Onko Kuha. myynyt itsensä? Pitäisikö yhtyeen viimein ymmärtää lopettaa? Vai onko Kuha. kenties parasta mitä Suomen musiikkiteollisuudelle on tapahtunut sitten Eppu Normaalin?

Valvoja: Kuha

Kärsimykset joita Kuha. on aiheuttanut

ViestiKirjoittaja kerubit päivämäärä Ke Helmi 15, 2006 11:38

Minulla on ollut ongelmia ennenkin, mutta kun Kuha. tuli elämääni sokaistuin täysin, enkä edes itse tajunnut olevani sivussa elämäni raiteilta. Hämäsin ystäviänikin jonkin aikaa.

Kaikki alkoi jossain vaiheessa intin jälkeen, kun tunsin tarvitsevani ylipäällikön johtamaan myös omaa henkilökohtaista elämääni. Heti ensimmäisestä päivästä lähtien puolustusvoimissa tunsin olevani oikeassa paikassa. Toivoin uraa Suomen puolustusvoimissa, mutta harmikseni älyni ei kuitenkaan riittänyt AUK:un. Olin pettynyt.

Noin 180 palveluspäivän jälkeen olin samalla helpottunut sekä pettynyt. Helpottunut siitä, ettei tarvitse kadehtia aliupseereita ja muita johtajia, ja pettynyt siitä, että elämäni hienoin aika oli ohi.

Tunnetusti helposti johdateltavissa olevat nuoret ovat Kuha.:n riistaa, ja olin valmiiksi niin sekaisin etten ymmärtänyt asioiden vakavuutta. Asiat eivät ole pysyneet muistissani kovinkaan selkeinä, mutta hämärä muistikuva minulla on siitä, kuinka latasin internetin välityksellä jonkin orkesterin kappaleen. Ehkä kappale oli Kalifi myy mustaa valoa, ehkä ei. Todellakin, on vaikea enää muistaa kuinka edes jouduin ikeeseen.

Jatkossa sain käsiini aina enemmän ja enemmän materiaalia, joka liittyi Kuha.:an. En pystynyt hillitsemään itseäni. Ennen kuin huomasinkaan olin jo kerännyt noin kaiken materiaalin. Jostain syystä halusin materiaalia edelleen lisää. Tämän seurauksena jokin kumma ajoi minut todentamaan Kuha.:a ns. livenä - tiesin ettei paluuta ollut.

Kun ensimmäisen kerran kuulin Kuha.:n tallenteen, on elämäni ollut kovin laskusuuntaista. Ensimmäisen live-kokemuksen jälkeen vapaata pudotusta. Näinä lyhyinä hetkinä, jolloin järkeni sanoo minulle "sinulla on vielä toivoa" yritän jotenkin irroittautua tästä kaikesta, mutta tiedän etteivät nämä hetket riitä. Tarvitsen vuosia toipuakseni.

Eihän kipu jota ei tunne luissa ja ytimissä ole mitään. Niin. Kaiken henkisen ahdistuksen äärellä on myös fyysiset kivut, useimmat jo muuntuneet kroonisiksi, jotka haittaavat ostosten tekemistä, makaroonien ottamista ylähyllyltä, postin hakemista jne. Seuraavassa joitakin oireita:

hilseilevä iho
    turvonneet nivelet
    vapina
    kalaöljytuotteiden ylenmääräinen nautiskelu paivittäin
    heikennyt kuulo
    tinnitus
    usean päivän tajuttomuustilat (ajoittuvat usein viikonlopuille)
    kaljuuntuminen
    lista jatkuu...

Kaikesta edellisestä päätellen saa käsityksen, että olisin itse aiheuttanut kaiken itselleni. Toisin on. Luotettavalta taholta olen kuullut, että eräässäkin kesätapahtumassa eräs orkesterin jäsen juotti minulle juomaa, jonka sisältöä ei kukaan ikinä kertonut. Kuuleman mukaan juomaa juottaneella henkilöllä oli myös ns. hullun kiilto silmissä. Tämän kesätapahtuman kaltaisia episodeja en toivo kenellekään, joten jos vain pystytte... kertokaa ahdistuksestanne.

Terveisin: työntekijä jolla on liikaa vapaata aikaa...
Käyttäjän avatar
kerubit

ViestiKirjoittaja Juha Kuha päivämäärä Pe Helmi 17, 2006 8:57

Olemme pahoillamme aiheuttamastamme syvästä henkisestä pohjakosketuksesta. Kuitenkin olemme iloisia siitä, että olemme vihdoin tieteellisesti todistaneet sen, että musiikki voi vaikuttaa suuressa mittakaavassa ns. tavallisten ihmisten elämään. Rock ei ehkä pelasta maailmaa, mutta saa aikaan sopivissa määrin mielenterveysongelmia.
Juha Kuha - rakkaudesta "musiikkiin"
Käyttäjän avatar
Juha Kuha

ViestiKirjoittaja kerubit päivämäärä To Kesä 22, 2006 14:16

Tiedoksenne arvon herrat, rouvat ja neidit:

Hiljattain näin unen, jossa Juha Kuha, Jeesus Vipunen ja lapsuuden ikätoverini Joonas valtasivat diskolattian ja laittoivat jalalla koreaksi. Kuinka homoeroottista tuo on? Varmaankin jotain freudilaista dadaa, mutta koen kuitenkin erityisen tärkeäksi informoida kaikkia tällä asialla. Kiitos.

t. insinööri
Käyttäjän avatar
kerubit

ViestiKirjoittaja sim0n päivämäärä To Kesä 22, 2006 14:50

Arvon kerubit,

Olkaa hyvät.

-neiti
"Rock ei ehkä pelasta maailmaa, mutta saa aikaan sopivissa määrin mielenterveysongelmia." -Juha Kuha
Käyttäjän avatar
sim0n

Kärsimykset jatkuvat tuntemattomien voimien vaikutuksesta

ViestiKirjoittaja kerubit päivämäärä Pe Syys 07, 2007 21:29

Hei kuha.!

Olen historiani viimeisimpinä päivinä tarttunut taas pulloon turhan usein. Turhan usein taustalla on soinut kuha. kuulokelaitteideni välityksellä. Olen 100%:sen varma, että tällä kaikella on jokin täysin tieteellinen vaikutus taustalla. (Kanta-Hämeen vesijohtoveteen sekoitettu purukuha kenties???)

Olen hiljattain tarkkaillut TV-mainoksia normaalia suuremmalla intensiteetillä. Mielenkiintoni kiinnittyi erityisesti peräaukon hoitoon suuntautuneeseen voiteiseen. Kuinka tästä mainoksesta on mahdollista saada asiakaskuntaa miellyttävä?

No, näin ns. aasinsiltaa käyttäen, minäpä kerron: Sateenvarjot.

Jos peräaukkoanne kutisee, tarkkailkaa taivasta.

Voisin kertoa vastaavia esimerkkejä vaikka mistä, vaikka kuinka paljon, mutta niitä ei ole.

Vaikka kuha.:n vaikutusta tähän kaikkeen ei voi vähätellä, voi läheisellä Lidl-kaupalla ja sen edukkaammalla oluella ja liimalla olla vaikutusta kertomuksieni tasoon. Suosin pikaliimaa sen nopeamman sieraimien tukkimisvoiman ansiosta -> oluen imemisestä tulee tehokkaampaa.

Ystävällisin terveisin
Joonas Keripukki
Tanskassa ei juhlita kunnolla ilman kaktuspillereitä. Kun käyttää niitä tietää heräävänsä seuraavana aamuna ilman krapulaa.
Käyttäjän avatar
kerubit

Kuha. ajaa myös kansalaistottelemattomuuteen

ViestiKirjoittaja Necrophilip päivämäärä Ti Loka 23, 2007 11:59

Tänä aamuna tapahtui seuraavaa:

Lähdin normaaliin tapaan aikaisin, mutta myöhässä jalkaisin lähestymään siviilipalveluspaikkaani, jossa siviilipalvelen. Erona muihin vastaaviin aamuihin oli, että olin edellisiltana asentanut taskukokoiseen äänitiedostontoistolaitteeseeni Kuha.-yhtyeen tuoreimpia äänitiedostoja. Ääni korvissani käski oppimaan tuntemaan sieniä. Sillä välin, kun mieleni keskittyi oppimaan tuntemaan sieniä, alkoi jalkojeni piilevä autonominen hermosto elää omaa elämäänsä. Opetuslaulun taustalla soiva ns. "rytmi" oli niin kovin mukaansatempaava, että jalkani alkoivat marssimaan tahdissa. Siirryttäessä siltaosuuden kautta kertosäevaiheeseen, alkaa tempo näennäisesti kiihtyä, joten jalat etenivät entistä nopeampaa. Tässä vaiheessa tielleni osuivat liikennevalot, joissa seisova mies loisti punaisena. Mieleni keskittyessä sieniin jalkani elivät edelleen omaa elämäänsä, ja jatkoivat matkaa punaisena loistavasta miehestä huolimatta (jalathan ovat jalkoja, ei niiden voi olettaa näkevän). Ylitin siis huomaamattani suojatietä merkitsevät viivat automobiileille varatulla menovuorolla. Onnekseni (ja ehkä myös Kuha.-yhtyeen onneksi) yhtään autoa ei juuri silloin ollut käyttämässä hyväkseen menovuoroaan. Yhtyeenne olisi saattanut joutua edesvastuuseen yllyttämänne kansalaistottelemattomuuden johtaessa liikenneonnettomuuteen.

Varsinaisia fyysisiä kärsimyksiäkin ilmeni. "Opi tuntemaan sienet" -kappaleen kiivaasta temposta - ja siitä johtuneesta rivakasta kävelytahdista - ovat polveni kipeytyneet. En tosin varsinaisesti ole kovinkaan katkera, koska luulen kipeytyneisyyden olevan ohimenevää. Kaiken tämän lisäksi ehdin ajoissa siviilipalveluspaikalleni. Voisitte silti hiukan miettiä meitä kävelijöitä ennen seuraavaa kertaa, kun valmistatte näin hurjatempoisia musiikkikappaleita.
Necrophilip

Re: Kärsimykset joita Kuha. on aiheuttanut

ViestiKirjoittaja Juha Kuha päivämäärä Ti Loka 23, 2007 13:35

Tässä tapaukseenne sopiva opetuskappale:
http://lirama.net/song/143119.
Juha Kuha - rakkaudesta "musiikkiin"
Käyttäjän avatar
Juha Kuha

ViestiKirjoittaja vanth päivämäärä Pe Loka 26, 2007 15:55

Tämän viestiketjun luettuani tyrmistyin. Syytän 100% Kuha.a karkeasta henkisestä pahoinpitelystä, joka on kohdistunut avomieheeni. En unissanikaan voinut kuvitella hänen tilansa olevan noin häiriintynyt.

Olen myös erittäin katkera edellä mainitun kesätapahtuman sattumuksista heinäkuussa 2005.

ps. Miksi teillä nykyään on isot mahat, muttei tukkaa?
vanth

ViestiKirjoittaja Bon Fotoni päivämäärä Pe Loka 26, 2007 18:39

Arvon vanth,

Lähes koko Kuha. kiistää esittämänne väitteet. Lisäksi suosittelemme silmälasien puhdistamista tai vaihtoehtoisesti sellaisten hankkimista.
Käyttäjän avatar
Bon Fotoni

ViestiKirjoittaja kerubit päivämäärä Pe Loka 26, 2007 23:30

Viimeinenkin miehisyyden linnake on murrettu.
Tanskassa ei juhlita kunnolla ilman kaktuspillereitä. Kun käyttää niitä tietää heräävänsä seuraavana aamuna ilman krapulaa.
Käyttäjän avatar
kerubit

ViestiKirjoittaja Jeesus Vipunen päivämäärä La Loka 27, 2007 9:30

vanth kirjoitti:Miksi teillä nykyään on isot mahat, muttei tukkaa?

Tukka on yliarvostettua. Kunnon tiedettä tehdään vain kylläisellä vatsalla.
You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream.
Käyttäjän avatar
Jeesus Vipunen

Palaa alueelle Palaute